Thursday 26 September 2013

sembang kosong





*backgroud music*

" aku suka music part awal lagu ni. "

" smart kan dia goreng gitar tu "

" aku dah cuba main, susah sikit. kena laju kot. gitar ko mana? "

" tu ada dalam bekas dia. "

" pergh, berhabuk dah. "

" aku dah lama tak main. aku ingat nak tukar profession la nyong"

" ko nak main apa? "

" aku ingat nak jadi drummer plak. cool kot. "

" susah kot aku tgok pakcik main aritu. kaki tangan ko kena laju. "

" abis tu aku nak jadi apa? "

" main je la gitar tu "

" haa. aku nak jadi vokalis boleh nyong? "

" pui. yang tu mintak maaf. kalau bab main gitar atau drum tu boleh lagi train. kalau yang ni komfem2 out. "

" jujur sangat ! "



*****

just nice.

 sebab dalam kehidupan, Allah itu sentiasa bersifat adil.


andai menilai kemuliaan berdasarkan paras rupa, pasti akan ada mereka yang ketinggalan.

andai menilai kemuliaan berdasarkan kekayaan, pangkat dan kepandaian, pasti ada mereka yang tidak berkemampuan.

andai menilai kemampuan berdasarkan keturunan, pasti ada yang disisihkan.


"inna akromakum i'ndallahi atqokum"
sungguh, orang yang paling mulia dikalangan kamu di sisi Allah ialah orang yang paling bertakwa
(al hujurat:13)

nak jadi orang bertaqwa ?

hensem boleh.
buruk boleh.
kaya boleh.
miskin boleh.
berketurunan boleh.
anak buangan boleh.

" kalau suara tak sedap pun boleh ! "








biar sengau dalam nyanyian, jangan sengau dalam memberi nasihat dan teguran !

1 comment:

  1. Aku tertanya2, apalah kaitan sembang kosong ngn 2 gmbr bwh tuh -.-'

    ReplyDelete