Monday 16 September 2013

pemergian yang ditangisi

nau'zubillah..

satu berita yang sangat menyedihkan .

hari ini kita rasa kita sihat .
hari ini kita rasa kita bertenaga .
hari ini kita rasa kita punyai kuasa .
hari ini kita rasa kita punyai cita-cita .
hari ini kita rasa kita punyai impian yang hampir nyata .

hari ini kita rasa ingin menawan dunia .

tapi ,


kita sering terlupa,
ajal kita tidak mengira masa .



"Dan Allah tidak akan menunda(kematian) seseorang apabila waktu kematiannya telah datang..."
 (al munafiqun:11)


pergilah sahabiah seperjuanganku .
Dr.Nurhazwany Zahrulsyam (med student,2nd year)
damailah dikau di sana .
aku mengerti ,
Allah lebih merinduimu


**********

aku tidak pernah bercakap dengan arwah .
aku juga tidak pernah berada sekumpulan dengan arwah .
apatah lagi berbicara dengannya .

hanya sekadar terserempak sekali sekala .

tapi .

kehilangan arwah sangat aku rasai .

mungkin ini cara Allah menyapa hambanya !

sungguh ,
Hambanya yang terlalu lena dengan nista dunia .
Hambanya yang hanyut dengan belaian nafsu !

sungguh ,
ajal maut tidak mengira tua .
ajal maut tidak mengira muda .

satu persoalan yang terlalu hebat bermain di fikiran aku .



" tika saat ini,tika waktu ini,tika lepas aku menaip ni ,kalau aku mati ! "

" syurga kah aku ? "

" atau neraka ? "


nauzubillah .

bila Allah cuit sikit peringatan untuk kita , baru kita sedar .
baru kita belajar erti syukur sebab Allah masih berikan peluang lagi sehari untuk kita .

untuk apa ?

untuk bertaubat dan perbetulkan langkah .
tapi kita asyik bermaksiat .

itu bukti kita bersyukur ?
ya Allah .
dosanya aku !


takziah untuk keluarga arwah . Semoga arwah dicucuri rahmat dan mendapat tempat dikalangan orang yang beriman .

damailah dikau di sana

kami akan menyusul suatu hari nanti :)

" Kullu nafsin zaaiqatul maut "

No comments:

Post a Comment