Thursday 19 September 2013

iqro'




aku nak jadi seorang yang berani .

berani ke hadapan .

lantang bersuara .

mampu memberi kritikan dan pandangan yang bisa membina .

tapi aku lelah .

kerana aku tiada idea ?

aku perah kepala .

" idea .. idea .. idea come to papa "




aku nak jadi seorang yang mempunyai idea , fikiran dan cadangan yang bernas .

supaya aku bisa jadi penyumbang .

sekali lagi aku perah kepala .

" mana ko idea oiiiiiii ! "

muka ala-ala meneran kerana lelah memikir .

tetapi sebenarnya kosong .



kini aku sedar .

idea bukan hanya sekadar memerah otak .

idea datang seiring dengan pandangan mengenai  future

thinking outside the box 

memerlukan pandangan mata yang berilmu

bukan sekadar memerah .

aku kena membaca .

dan terus membaca .

No comments:

Post a Comment