Friday 12 June 2015

Kisah Fibroid di Suatu Malam

Macam biasa, kalau tinggal lagi beberapa minggu untuk exam, dia punya momentum study memang lain macam. Study group muka serius. Kalau boleh kerut dahi, memang akan kerut selagi mahu. Perbincangan pun lebih ilmiah. Iyalah, siapa yang rajin nak mengulang 3 minggu kalau dah gagal posting.


Cuma malam ni, perbincangan aku dan kawan yang lain tertumpu kepada satu soalan yang kitorang dah jawab dalam perbincangan yang sebelum ni.


" Mustahil la. Kalau betul patient tu keen for conceive, means kita kena buat myomectomy la. macam mana kalau nak observe je benda tu boleh mengandung tetiba. "


" Memang betul Man. Tapi, bla bla bla... "


Perbincangan berlanjutan dan kitorang terkeluar dari track perbincangan yang asal. Pelbagai mazhab guru-guru menjadi sebutan dan rujukan. Semuanya benar, cuma keputusan untuk mencari yang paling benar itu memerlukan satu sudut pandang yang sangat kritis. Dalam erti kata lain. Kau perlu buktikan kesalahan aku, Aku perlu buktikan kesalahan kamu.


Perbincangan makin rancak. Dan rasanya kali ini aku perlu terima yang mungkin sedikit aku salah faham berdasarkan soalan. Dan disebabkan perbincangan tu makan masa, jadi aku pun adalah terdetik rasa bersalah.


Sebenarnya yang berdebat dari tadi aku dengan seorang lagi kawan aku yang muslimat ni. Lagi 3 orang sekadar mendengar setia di sisi. Hanya senyum melihat gelagat kami yang bertungkus lumus memberi hujah masing-masing.


Sori weh. Makan masa plak. bukan apa, Aku cuma mahukan kebenaran je. "


Nak kebenaran bukak Al-Quran la Man. "


Member aku yang dari tadi membisu mula mengeluarkan bisanya yang sebenar.


Tersedak aku.

No comments:

Post a Comment