Wednesday 5 December 2012

manis ke berukhwah?



ukhwah?
penting sangat ke ukhwah tu?
lantak la dia nak merajuk ke apa ke...apa kena mengena dgn aku?
dah dia xnak kawan dengan aku,nk buat mcm mana..
bila bergaduh,
rasanya inilah ayat basic,or ayat2 yg common keluar dari mulut kita..eh x..dari mulut aku..kot..>.<
betapa ringannya kita mengambil kira ttg ukhwah ni...
lupakah kita?

"la yu'minu ahadukum hatta yuhibbu li akhihi ma yuhibbu linafsihi"
-x beriman seseorang itu selagi mana ia x menyayangi
 sahabatnya  seperti mana dia menyaangi dirinya sendiri-
hadis sohih riwayat bukhari dan muslim


nampak x betapa tegasnya rasulullah berbicara ttg ukhwah..
masihkah lg kita anggap soal ukhwah ini satu benda yg remeh?

49:10
"innamal mu'minuna ikhwatun..."
-sesungguhnya mukmin2 itu bersaudara-


ukhwah...
satu benda yg besar...
tp sering dianggap remeh..
:'(

antara sahabat yg banyak mengajar aku ttg pentingnya ukhwah..:)


jgn sampai kita kehilangan kawan,baru kita nk terasa ttg pentingnya ukhwah tu...



uhibbukum fillah..semoga kita terus thabat dalam perjuangan ini...saya sudah x sanggup kehilangan lagi
rakan seperjuangan..

"biar hilang kawan kerana perjuangan..tapi jgn sampai kita hilang kawan seperjuangan"

insyaAllah :)

aku berasa sgt syukur..kerana menjadi sebahagian dari keluarga ni...
terima kasih ya Allah...
alhamdulillah...

manisnya berukhwah..^^ kan?


mood:rasa macam nak abeskan lecture note pasal cholinergic and anti cholinergic..klu x esok discussion pbl jd blur.. -.-.. tp rasa mcm dh ngantuk !

No comments:

Post a Comment