Wednesday 13 August 2014

Tahalluf siyasi




Dua hari lepas aku terbaca satu status yang di share oleh seorang hamba Allah. Satu kenyataan yang disampaikan oleh hamba Allah juga yang memakai gelaran Ibnu Batoota.

Aku cuma nak highlightkan apa yang cuba disampaikan beliau berkenaan dengan konsep tahalluf siyasi. Aku taknak sebut atau sentuh perkara lain yang cuba disampaikan beliau. Cuma satu persoalan yang bermain dalam fikiran aku, yang aku perlukan satu explaination jawapan yang berdasarkan fakta. Rujukan dari kitab sirah.

" adakah nabi muhammad saw cuba bertahalluf siyasi hanya dengan ahli kitab sahaja, dan bukan dengan penyembah berhala ? "

Untuk dapat jawapan, aku tahu, ada beberapa kitab perlu dijadikan rujukan. InsyaAllah aku cuba cari masa untuk cuba selak sehelai demi sehelai. 

Aku cuma ingin mencari kebenaran dalam setiap fakta.

Wallahualam. Doakan aku !

InsyaAllah mana yang mampu untuk dikongsikan, aku akan kongsi.

No comments:

Post a Comment