Thursday 25 April 2013

amanah

bismillahiwalhamdulillah..

dgn selesainya AGM badar sesi 12/13 mlm td..
maka selesai sudah taklifan lujnah yg dipegang...
hilang satu amanah...datang amanah yang baru..


sungguh,berat sekali tanggungjawab yang diamanahkan kali ini..
seringkali sebelum tidur malam,
aku fikirkan,mampukah aku menggalas amanah yang diberi..
aku refleks keadaan diri,perangai sendiri,akhlak sendiri,
mampu kah aku?


"amanah man,mana ada yang tak berat,semua berat"

"insyaAllah kau boleh man!"


kata-kata sahabat menjadi penguat diri..
cuba mencari aura positif disebalik kelemahan dan kehinaan diri..
sekali lagi tertanya,mampukah aku?

"setiap kamu adalah pemimpin,dan setiap pemimpin akan diminta pertanggungjawabannya"



kata2 nasihat murabbi ustaz syahdan yg plg terkesan..

"bila berkaitan amanah,bkn soal layak atau tidak layak yg perlu kita timbulkan..tetapi bila diberikan amanah,sejauh mana kita bersungguh-sungguh menjalankan amanah,itu yang perlu ditimbulkan"


insyaAllah..selagi diberi kekuatan..
selagi diberi hidayah..
hati ini akan tetap menjalankan amanah yg diberi..

insyaAllah..


No comments:

Post a Comment