Saturday 26 January 2013

Nas-syeed :)

assalamualaikum..
how r u there?
alhamdulillah..exam teori paper dah pun berlalu.. :)
aku dah cuba yg terbaek..
let the rest on HIM..
HE knows the best for me..
i BELIEVE..

agak bosan jugak bila dh abes exam ni ye.. XP
mula rasa x taw nk buat apa..
yela..gap utk OSPE sampai 5 hari..
haha...
jum menaip !!

********************

ok..malam ni nak cerita pasal "lagu"
haha..salah ke dengar lagu ni??
for me,aku rasa x salah..
ada la dalil2 dia.. :)
tp nak taip panjang sgt..
hahaha..dasar pemalas( XD )
tp...tp...

apa2pun,back to basic..
lirik dan gaya penyampaian harus diambil berat..
itu yg membezakan
"nasyid" dan "lagu"

nasyid??
yes :) I do luv nasyid so much..

WHY ??
1.perasan x,kadang2 susah untuk kita rasa jemu dengan sesuatu nasyid..sebab apa ea?haha sebab lirik dia memang memainkan peranan yang penting..penuh dgn unsur nasihat,dan kadang2 ianya menginsafkan(walaupun sekejap)..yela,kadang2 lagu2 yg byk sekarang ni lirik merapu..xde point..balik2 cinta -.-

2.haha..lirik jugak..sebab nasyid ni dia byk lagu pasal kasih sayang!!kasih sayang pada sahabat..kasih sayang pada keluarga..kasih sayang pada nabi..kasih sayang pada ALLAH :)
fitrah manusia kan suka benda yg melibatkan perasaan syg ni


3.hahahaha..lirik lagi!!sebabnya ada certain2 lirik nasyid ni dia menceritakan tentang sejarah2 yg lepas..contoh sape yg layan nasyid 1924 by soldier of Allah,nasyid tu ttg zaman kejatuhan turki uthmaniyah..n then lirik2 pasal aisyah..siti khadijah...walaupun ada fakta yg kurg tepat..at least kita kenal sape insan yg mereka maksudkan..n nasyid yg plg best bg ak, "aku hanyalah umar" by hijjaz..mantap

4.haha..kalau diorang buat show pun mmg aku xkan lepaskan peluang tuk join tgok..mnx kebenaran kat mak aku pun diorang x kesah..tp kalau konsert2 yg lain tu..Allah..berat rasanya..yela kan
"yang HALAL itu jelas,dan yang HARAM itu jelas"
kita dah besar,dah mumaiyyiz..dah boleh fikir kan.. :)



thats y i luv nasyid..so muchhh..
haha..actually..at the same time,aku pun dgr jugak lagu2 yang lagho tu..
insyaAllah,ckit2 aku cuba buang..

system of a down,avenged sevenfold,greenday
haha..alhamdulillah..x de dah kedengaran lagu2 ni.. XD

**************

n thanks to my fren..yg mempromosikan nasyid kat aku..
time matrik dulu :)


barakallah...
doakan supaya apa yg kita buat dpt keberkatan dr Allah..
dan jgn lupa!
doakan untuk mereka d GAZA dan SYRIA



No comments:

Post a Comment