Wednesday 23 January 2013

FINAL SEM EOM REPORT

bismillah~

alhamdulillah..report untuk semua result EOM untuk sem ni.. "(  ) -->sem lepas"

BIOCELLULAR MOLECULE=B+ (E)
BODY TISSUE=A  (B-)
MEMBRANE RECEPTOR=C+ ( C )
METABOLISM=A- (D-)

no more fail... :')

alhamdulillah..syukur sangat sebab Allah berikan aku peluang kedua utk aku tebus kesilapan dan kelalaian tahun lepas..
dan terima kasih kepada team "study group" aku yg sgt osem..
anda semua memang hebat..


alhamdulillah setakat ni exam final,3 paper dah berlalu..xdelah komfiden sangat..tp atleast terasa la bersedia compare dari tahun lepas..lulus semua pun aku dah bersyukur sangat..

n esok paper terakhir aku

METABOLISM

satu-satunya paper yg aku fail tahun lepas..
yang menyebabkan perjalanan aku mengejar cita2 tertangguh selama satu tahun

tp xpe...aku banyak belajar dari kegagalan yg lepas..
ada hikmah disebalik semua ni...
"Allah xkan membebankan kita dgan ujian yg melebihi tahap kemampuan hambanya"
keep faith bro ;)

pray for me..#and dont forget to pray for GAZA


cukup2la kegagalan yg pernah aku alami sebelum ni..aku takut kegagalan aku menjadi fitnah kepada jemaah dan islam..
jum kita jadi muslim yg produktif dan hebat..
syurga Allah tu mahal taw..
bukan untuk hamba-hambanya yg biasa..!


gud luck to all medical students #UKMKL

4 comments:

  1. bittaufik wa najah.
    insyaAllah awk boleh buat yg trbaik dan berjaya menjadi seorang doktor.
    saya faham situasi awk, kerana saya prnah berada pada situasi yg sama. saya juga prnah merasa kegagalan suatu masa dulu.


    orang luar biasa berani gagal berani bangkit dari kegagalan.

    btw, congratz cause you hve show a great improvemnt.

    ReplyDelete
  2. Salam,stop by skjp. saya google mengenai experience student medic kat malaysia. terjumpe blog ni. saya nak minta pendapat sedikit mengenai sistem pembelaran medic kat UKM. hope you can help me. Saya sedang mencari-cari pendapat2 pelajar student medic di malaysia. terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ukm is a nice place to study about medicine..
      2 tahun pre-clinical di kampus Kl..dan 3 tahun clinical di HUKM
      pembelajaran mengikut MODUL2
      xde subjek...
      sepatutnya jadi lebih mudah sebab student x berserabut..
      selepas habes satu modul(act about 1 month)..ada exam end of module which carry 20% marks

      tapi antara yg jadi isu kat UKM adalah tarikh exam tu sendiri
      untuk fakulti perubatan,
      exam berlansung selama 4 hari berturut2..
      ini yg banyak membuatkan student jd stress dan x cukup tidur..
      yg ke 2..sistem jam kredit..utk grad,student kena lengkapkan apa2 program berjumlah 8 jam kredit
      meeting yg kerap dilakukan utk program berjalan lancar mnyebabkan fokus student lari.
      mereka lebh risaukan ttg program dari study..
      so far 2 sebab ni la yg byk x menjadi isu pada student2 medik ukm..
      :)

      Delete